90 שניות על מניעת סימני מתיחה במהלך ההיריון


סימני מתיחה בהריון הם תוצאה טבעית של מתיחת עור הבטן ההולכת וגדלה במהלך ההיריון.
בתחילה נראים הסימנים כרצועות אדומות הנובעות מהמתיחה ואלו הולכות והופכות לכסופות ככל שעובר הזמן. זה בהחלט אפשרי להימנע ולהפחית את סימני המתיחה המופיעים בפרק הזמן של ההיריון אם פועלים כבר בשלבים המוקדמים שלו ההיריון.
מהי הדרך למניעה? שינויים באורח החיים והרגלים חדשים לטיפוח העור וכן פעולות לשימור מצב העור לאחר הלידה.
1. דיאטה המזינה את העור
אם את בהיריון את ככל הנראה כבר מקפידה על תזונה בריאה ומאוזנת עבור בעובר שלך, ארוחות מאוזנות מבטיחות כי התינוק יקבל לאורך היממה את כל הדרוש לו, מספיק וויטמינים וערכים תזונתיים.
שילוב של מזונות הבריאים לעורך יכולים לאורך תקופת ההיריון גם לסייע לך להיראות נהדר וגם בשמירה על העור מפני סימני מתיחה. הוסיפי את המזונות הבאים לתזונה היומית שלך:
  • - מזונות העשירים באנטיאוקסידנטים, אלו מסייעים בהזנת העור והגנה עליו. לשם כך אכלי הרבה תרד, אוכמניות, תותים, ועוד פירות וירקות אחרים.
  • - מזונות המכילים וויטמין E, המגינים על דופן תאי העור. לשם כך אכלי אגוזים, זרעים, אבוקדו, ברוקולי וכרוב ירוק.
  • - מזונות המכילים וויטמין A, המסייעים בתיקון תאי עור שנפגעו. לשם כך אכלי גזר, בטטה, מנגו, קישואים ופלפלים אדומים.
  • - מזונות המכילים אומגה 3s, השומרים על דופן תאי העור וגורמים לעור לזהור. לשם כך אכלי דגים, שמן דגים, ביצים ואגוזי מלך.
2. שתי הרבה/ מים
מים מסייעים בניקיון רעלים מהגוף ודואגים לנפח בתאי העור, אלו למעשה נותנים לו את המראה מתוח ומלא הברק. למעשה שתייה מרובה של מים מסייעת גם במניעת מתח גדול מידי על תאי העור, כזה שעלול להביא לסימני מתיחה.
אם כך מה עליך לעשות?
שתי לפחות 8 כוסות מים ביום. או לחילופין הכיני לך כל יום בקבוק מים גדול של 2 ליטרים ודאגי לאורך כל שעות היום לשתות ממנו עד שיתרוקן. כך תדעי בוודאות ששתית לפחות את המינימום הנדרש לגופך במהלך ההיריון.
שתי תה צמחים ללא קפאין, אם קשה לך לשתות כמויות גדולות של מים אכלי פירות וירקות שגם הם עשירים במים ובאותה הזדמנות גם בוויטמינים ומינרלים אחרים.
אכלי סלט גדול עם חלק משמעותי של מלפפונים, שעשירים במים. אכלי פירות עשירים במים כמו מלון, אבטיח, תותים ועוד פירות מימיים שהם גם בריאים וגם יגדילו את נפח הנוזלים בגופך.

3. התעמלי במהלך ההיריון
פעילות גופנית מסייע לעור שלנו לשמור על האלסטיות שלו, בעיקר בזכות ההשפעה הטובה שלה על חילוף החורים בגופנו. וכערך מוסף פעילות גופנית במהלך ההיריון תסייע לך לשמור על משקל תקין, ולחזור לגזרתך הקודמת במהירות רבה יותר לאחר הלידה.
אחת הסיבות בגללן מופיעים סימני מתיחה במהלך ההיריון היא עלייה במשקל שהיא עלייה מהירה באופן משמעותי מזו שהגוף מסוגל להתאים את עצמו אליה. ולכן שמירה על משקל מאוזן מסייע בכך.
יש עוד לא מעט יתרונות להתעמלות במהלך ההיריון, כך למשל שמירה על פעילות גופנית לאורך כל ההיריון מקלה את מהלכו של ההריון, מקלה על תסמיני כאב מסוגים שונים ואף מקלה על תהליך הלידה עצמו.

4. שמרי על משקל מאוזן
סימני מתיחה מתרחשים כאשר יש עליה מהירה במשקל. אם תשמרי על ההנחיות של הרופא לעליה במשקל הרצויה במהלך ההיריון, העלייה המתונה לאורך כל תקופת ההיריון במשקל תקטין את הסיכויים שיופיעו סימני המתיחה.
אם כך מה צריך לעשות?
  • אל תאכלי בשביל שניים! אמנם עליך לאכול יותר קלוריות מהרגיל, אבל ממש לא בכמות כפולה.
  • אם את מרגישה שהחשק למשהו מתוק עומד להגיע- קחי טעימה קטנה מהמתוק שאת חושקת בו ואיכלי במקום מנה גדולה של פירות. כך תישארי שבעה ומרוצה וגם תאכלי מזון שבריא לך ולעובר שלך.
5. הברשת עור יבש?
המרצת העור והסרת תאים מתים של העור יכולה להתבצע באמצעות הברשת עור יבשה. לפני המקלחת הברישי את עורך בכיוון ליבך והסירי את כל התאים המתים. זכרי כי בהיריון העור שלך עדין מאוד אז בחרי מברשת רכה והברישי את העור בעדינות. כך תשמרי על עור רך, בריא ומלא ברק בכל גופך.
אל תשתמשי בהברשה על החזה שלך, במיוחד לא במהלך ההיריון, כי העור שם עדין ודק מאוד.

6. אל תשתמשי בכימיקלים חזקים על עורך
הרבה מאוד מתחליבי הגוף מכילים סולפט אשר מייבש מאוד את העור ומקטין את גמישותו. רחצי בחומרים טבעיים המבוססים על שמנים אשר יזינו את עורך.

7. אל תתקלחי במים חמים מידי
רחצה במים חמים מייבשת את העור, מקטינה את גמישותו ולכן גם מגדילה סיכויים לסימני מתיחה במהלך ההיריון. התקלחי במים פושרים והשתמשי בסבונים המבוססים על שמנים ולא בתחליבי הרחצה הרגילים.

8. השתמשי בקרם הגנה מהשמש
אם את מבלה במהלך היום בשמש, וודאי כי מרחת כמות נכבדה של קרם הגנה, על כל גופך ובפרט על הבטן. קרני השמש הן קשות מאוד לעורך במיוחד במהלך ההיריון ולכן עליך לשמור על עצמך בצורה מיוחדת בתקופה זו.

9. השתמשי בשמנים לשמירה על לחות העור
בעיקר עור הבטן אך גם הירכיים, הגב התחתון, הצדדים של הבטן, והרגליים וכל מקום אחר בגוף שבו עלולים להיווצר סימני מתיחה. קרם הגוף הרגיל שלך ככל הנראה לא יהיה מספיק במהלך ההיריון ולכן שימוש קבוע ומסודר בחומרים טבעיים המזינים את העור ומיועדים לשימוש במהלך ההיריון ישמרו על לחות עורך לאורך זמן ובכך ימנעו סימני המתיחה.
אנו ממליצים על שמן למניעת סימני מתיחה בהריון של חברת Frei Oil. אינו משאיר תחושת שמנוניות בעור, בעל ניחוח נהדר ותוצאות מוכחות של שמירה עור הגוף במהלך ההיריון ללא סימני מתיחה. אך כמובן שיש חובה לשמור על הכללים האחרים המפורטים בכתבה.
לפרטים נוספים על שמן למניעת סימני מתיחה בהריון של חברת Frei Oil היכנסי>>